Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - spp

Страници: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 27
106
Остана само да покажа готовата платка.
Ето как изглежда





107
Остава да проверим дали всички писти са добре.Има ли дефекти или проблеми и да разпробием отворите за елементите.
Ето я готовта платка с разпробити отвори.



Ето и шаблона и платката.Можем да направим необходимото ни количество по всяко време.За целта трябва да запазим шаблона и описанието на схемата ни.




А това е пълният набор за направа на свтодиоден индикатор.



 За набора и схемата ще направя нова тема.
В заключение искам да кажа ,че за мен в любителската практика това са двата метода на работа.Всички други истории с тонери и страни съставки и заклинания лично на мен не ми харесват и допадат.
Това е един метод,който ви позволява да правите доста добри платки а в някой случай можете да се доближите и до професионално направените .Дали платката ви ще изглежда добре обаче,това зависи от вас и вашето старание.
Успех!

108
Използвах кутията от повреден скенер на HP.Това е едно много добро решение,защото със съвсем малко промени се получава едно работещо устройство.Лампите са на фирмата Philips и са с дължина на вълната 350-400 nm.Дроселите и гнездата са стандартни за луминисцентни лампи.Направих и една съвсем елементарна кутия от шперплат облечена с алуминиево фолио с цел да отразява по-голямата част от светлината към стъклото.
Разстоянието между лампите и оргинала трябва да е минимум 5см а стъклото трябва да е без дефекти и оптически изкривявания.
Имено за това точно тази кутията от скенера се оказа много добро решение.
В задния край монтирах на една стъклотекстолитова плочка предпазител ,захранващ куплунг и ключ.
Времето за експозиция варира и не е константа.Зависи от производителя и фоторезиста.Хубаво е да се монтира и едно реле за време(ще го монтирам и опиша скоро).
При мен времето за експозиция е около 65-70 сек.
Сега вече може да се премине към следващият етап.
Върху добре почистеното стъкло на скенера се поставя прозрачното фолио.Точно върху чертежа на пистите се поставя платката с фоторезистивният лак към схемата.
Ето така.





Когато лампите са включени трябва задължително да покриете стъклото,защото има опасност за очите ви!!




Притиска се с капака и се включват лампите.След необходимото време се спират и платката се потапя в разтвор на натриева основа NaOH.
Ако всичко е направено както трябва след няколко минути ще се покажат бледо очертани пистите.
Платката се изважда от разтвора и обилно се измива с вода.
От този момент нататък се повтаря процеса описан в първата ми тема за направа на платка.

109
След като шаблона е готов и разпечатан ще трябват две неща
-Платка покрита с фоторезистивен лак(позитивен в случая)
-Устройство с UV лъчи за експониране.
Говорих с хора,които са пробвали да си пръскат сами лака върху платката.Общо взето всички са единодушни,че колкото и да се стараят е трудно да го пръснат равномерно.Когато обаче лака е на петна в различните участъци не се получават добре пистите,защото от дебелината на лака зависи и времето на експозиция.Логично е ,че няма как да се експонира само един участък от цялата платка с различно време.
Най-разумното решение е да се закупи готова платка покрита заводски с лак.
Ето една такава.



С цел да се предпази лака е залепено непрозрачно тиксо,което се маха преди платката да бъде експонирана.
Второто условие ,за да използваме този метод е да имаме устройството за експониране.Него можем да закупим или да си го направим сами.
Ето и моето.






110
Бях обещал да коментирам тук и още един начин за направа на платки в домашни условия.Забавих се ,защото очаквах един от създателите на форума да ми помогне с оформянето на сайта ми иоще някой дреболии  :D ,но тъй-като мина време и няма голям напредък ,реших да започна темата тук.
Когато започнах да пиша първата тема идеята ми беша общодостъпна технология.Ако не сте я чели или просто сте забравили ,можете да си я припомните тук.
http://robotics.dir.bg/_wm/pbasic/?df=611781
Тествах доста типове маркери и се оказа,че лесни платки ,без големи претенции могат да бъдат направени от всеки.Стига да има желание .За съжаление не видях във форума много платки направени с тази технология.Изключвам робота от Бургас.Всъщност ,няма почти никакви направени опити ,но това е извън темата.
Сега ще коментирам с вас технология ,малко по-сложна от тази с маркера :) ,която позволява направата на доста по-сложни платки и дава възможност те да бъдат повторени бързо и в необходимите ни количества винаги когато ни трябват.
Почти същата технология се използва и за направата на професионалните платки.
Ето и стъпките за тази технология.
1- Изработване на шаблон
2- Разпечатване на шаблона
3- Експониране на шаблона върху платката
4- Проявяване
5-Ецване
6-Разпробиване
7-Насищане с елементи
Започвам с първата стъпка.
Първо трябва да уточним схемата на устройството,което ще ни е нужно и да разположим всичките му елементи в схемата.
Това може да се направи на ръка или,като се ползват необходимите за това програми.Лично аз ползвах до момента една много лесна за работа програма "Фидокад".Много подходяща за начинаещи и е свободна за сваляне.
Наскоро обаче започнах да се занимавам с "Eagle" и платката,която направих за да ви покажа технологията е проектирана имено с тази програма.
Няма да се спирам подробно на това,как работят тези програми и какви функции имат(смятам да го направя в отделна статия).
След като се уточни схемата,започва да се изработва печатния оргинал .Това отново става в същите,или подобни програми.Когато всичко това е направено,проверено за грешки ,за вярност с оргиналната схема,трябва да бъде разпечатан шаблона.
Има възможност да бъде отпечатан на лазарен принтер или да се използва мастиленоструен принтер.
И в двата случая се ползва прозрачно фолио.Фолиото за мастиленоструйният принтер е различно от това,което е за лазерният.
Изображението се отпечатва с огледален образ и е готово за следващият етап.
Ето и моя шаблон.

111
Да има от малките.

112
За всичко... / Махане на глава на дрелка
« -: Април 12, 2009, 07:51:38 pm »
Не разбирам,защо искаш да свалиш патроника?
Аз имам такава бормашина.Произведена е в Ловеч.
Всяка една стойка позволява свободно преминаване на патроника и захващане на бормашината.
Иначе патроника е с лява резба.Ако не се лъжа в центъра на патроника има и застопоряващ болт.
Покажи ми снимка на стойката.Трябва да се монтира и без сваляне на патроника.
Ако искаш да я ползваш ,ще трябва да си купиш и регулатор на оборотите за нея.

113
Електроника / Питане за схема на H-мост
« -: Април 12, 2009, 06:33:15 pm »
Това ,не е добра схема.Още по-малко е алтернатива на L293.
Моля,преди да публикувате подобно нещо,да го обсъдим.
НЕ ПРАВЕТЕ ТАЗИ СХЕМА!!!Освен ,ако не искате да си запоявате ,ей така.

114
Състезанието вече е факт,независимо от начина на провеждане и броя на участниците.
Имаше много пропуски,но като първо в България мисля,че създаде интерес и най-вече желание за следващо.
Лично аз видях няколо проблема
-механиката на роботите.Изключвам  тази закупена от производител.Тук е редно да отворя една скоба и да кажа,че лично аз очаквах доста по-добра механика от американците(още повече за тези пари)Сумо робота,който го направихме по италиански чертеж бе на пъти по-добър,от американските сумо роботи.Да не говорим,че май си беше и по-лек.И ако Светльо ми беше показал по-рано проблема му,нямаше кой да го бие.
Но механиката,като цяло си е проблем.Не се ползват необходимите натериали и части.Мисля,че всички видяха това.
-Другото ,което аз видях е проблеми и с електрониката,която "уж" е по-лесната част.
-Третият проблем е тестването и предварителната проверка на устройството преди състезанието.В това число и софтуера.
Даже и при готовите роботи се видя ,че това си е проблем.
Общо взето за да се върви напраед всеки трябва да реши възможно най-добре тези проблеми.
Друг голям проблем е организирането на състезанието и трябва ли да се прави по този начин.
Нямам намерение да взимам страна ,но ми се струва,че без форума,клуба и всички ,които се интересуват от това хоби, истинско добро състезание трудно ще се получи.
Надявам се в бъдеще да се представим всички по-добре.

115
Радвам се,че най-накрая форума започна да изпълнява своето предназначение.
Много е хубаво,когато видиш,че усилията и загубеното време(нерви),не са отишли напразно.
Много са хубави роботите ви.Браво на синовете ви и на вас.
Аз също съм родител на две деца едното на годините на синовете ви ,а другото по-голямо и знам ,колко е хубаво,когато всички сме заедно и имаме обща цел ,или просто обсъждаме определено събитие или тема.
Мисля че състезанието няма значение.Вие одавна сте на първо място.

116
Купувам-Продавам / Колела +серво
« -: Март 30, 2009, 09:07:38 am »
Имам ,отговорих ти. :)

117
Електроника / TouchScreen
« -: Март 26, 2009, 06:53:28 pm »
Може със всеки един контролер.
Използва се същата техника,както при управление на матрична клавиатура.

118
Купувам-Продавам / Колела +серво
« -: Март 26, 2009, 08:56:31 am »
Не ,могат да се движат в двете посоки.

119
Електроника / TouchScreen
« -: Март 23, 2009, 07:22:44 pm »
Дисплея е на определено разстояние от горната повърхност.Между него и прозрачно фолио се монтира много финна мрежа от контакти.
При натискане се задеистват контактите.
При добре направените дисплей се настройват финно за да съответства точката на контакт с светлия бутон,който се вижад и ,който трябва да бъде задействан.
На китайския сайт,който беше постнат тук във форума се продаваха някокло такива мрежи(гридове).
При желание можете да си купите и да си направите такъв дисплей.
Ето ви един такъв.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14919
Това е само мрежата,която се монтира над стандартен диплей.

120
Да .Аз мога да взема другите четири.
Направо ги поръчвай.
Кажи ми кога искаш парите .

Страници: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 27