91
CNC и други машини / Re: Малка CNC машина - проект
« Последна публикация от yasko - Април 02, 2017, 03:47:32 pm »Здравей,
Между двата лагера има и набито метално тяло, което застопорява вала и осигурява необходимата дистанция между лагерите. Може да се види на тази снимка.
Оригиналния вал беше с диаметър 16 mm и се наложи краищата да се струговат и шлайфат до 15mm за да може да се монтира лагер тип 6302. Полученото стъпало бе твърде малко (0.5mm) и се наложи да се добави допълнителното тяло.
Всъщност лагеруването на шпинделния вал е прецизна задача и има още какво да се желае по текущото изпълнение.
Една от грешките в конструкцията бе, че и двата лагера бяха фиксирани двустранно по осите. В момента долния лагер е фиксиран двустранно, а горния едностранно и с помощта на горната капачка се обира луфта на лагерите. Планирал съм някои подобрения в бъдеще:
1. Използване на истински шпинделни лагери с ъглов контакт. Сегашните лагери са стандартен тип и постигат 10000-12000rpm. Целта ми е 25000 - 30000 rpm. Намерих достъпни китайски шпинделни лагери 7002C/P4, които са със вътрешен диаметър 15mm, но външния е 32mm и няма да паснат директно на сегашно външно тяло.
Идеалния вариант е да се промени конструкцията и на мястото на всеки от лагерите да се се ползват по два лагера работещи в тандем, както е на истинските шпиндели.
2. Смяна мотора - сегашния мотор достига максимум 15000rpm при 24V
3. Баланс на работния вал - без това няма как да се постигнат желаните обороти.
Разбира се остава варианта да си взема готов шпиндел, но моделите които постигат 20-25000rpm са на 220V и изискват използването на инвертор за управление на оборотите.
Между двата лагера има и набито метално тяло, което застопорява вала и осигурява необходимата дистанция между лагерите. Може да се види на тази снимка.
Оригиналния вал беше с диаметър 16 mm и се наложи краищата да се струговат и шлайфат до 15mm за да може да се монтира лагер тип 6302. Полученото стъпало бе твърде малко (0.5mm) и се наложи да се добави допълнителното тяло.
Всъщност лагеруването на шпинделния вал е прецизна задача и има още какво да се желае по текущото изпълнение.
Една от грешките в конструкцията бе, че и двата лагера бяха фиксирани двустранно по осите. В момента долния лагер е фиксиран двустранно, а горния едностранно и с помощта на горната капачка се обира луфта на лагерите. Планирал съм някои подобрения в бъдеще:
1. Използване на истински шпинделни лагери с ъглов контакт. Сегашните лагери са стандартен тип и постигат 10000-12000rpm. Целта ми е 25000 - 30000 rpm. Намерих достъпни китайски шпинделни лагери 7002C/P4, които са със вътрешен диаметър 15mm, но външния е 32mm и няма да паснат директно на сегашно външно тяло.
Идеалния вариант е да се промени конструкцията и на мястото на всеки от лагерите да се се ползват по два лагера работещи в тандем, както е на истинските шпиндели.
2. Смяна мотора - сегашния мотор достига максимум 15000rpm при 24V
3. Баланс на работния вал - без това няма как да се постигнат желаните обороти.
Разбира се остава варианта да си взема готов шпиндел, но моделите които постигат 20-25000rpm са на 220V и изискват използването на инвертор за управление на оборотите.