Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - ssi

Страници: 1 [2] 3
16
Рязането се прави с циркуляр. С ножица почти винаги има огъване на платката. Аз поради липса на циркуляр режа с тънък диска на флекс, малко по отдалеко и после доизрязвам (доизпилвам) пак с флекса, докато стигна границите на платката. Запояване при некалайдисани пътечки правя без проблем с тинол и поялник директно, но ми се е случвало да не става хубаво с гаден тинол. Намерил съм си един безоловен който много бързо и лесно става идеална пъпка. Може би и поялника допринася малко (с Weller съм).

17
Следващия път пробвай да калайдисваш с помоща на оплетка. тя отнема излишния калай.
На текстолита нищо няма да му стане от ацетона.

18
Най вероятно е ръчна...

19
Практика / Калибрация на програматор
« -: Февруари 18, 2010, 12:52:55 pm »
Имам 2 бренера и нито един не ми е правил такъв проблем. Понякога първото опознаване на PIC-а не минава добре и може да каже, че е защитен, но на втория път си тръгва (само на някои чипове ми го прави).
Според мен за да ти иска калибрация, нещо не е наред или със софтуера за компа или пък нещо се е прецакал 2550-ката. Пробвай нов фърмуер от сайта им.

20
Доста време отнема процедурата. Предпочитам метода с лазерния принтер. Еднослойните платки стават за около 20-30 мин (без пробиване на отворите). За двуслойните е по-голям гърч, че много трудно се напасват двете нива.

21
Практика / Калибрация на програматор
« -: Февруари 17, 2010, 10:09:13 am »
Нарочно не отговарям, защото имам доста работа и не мога да отделя време да обяснявам всичко. Общо взето всичко е описано във файла който споменах в друга тема (b8_calibration_en.pdf). На мен ми се наложи да го правя защото аз си правих платката и си купувах отделните елементи , както и сам си слагах фърмуера.
В този файл са описани точка по точка къде се свързва уреда и какво се променя при необходимост. Дадена е графика при нормални волтажи , както и графика при лоши такива.
Ако нищо не си пипал е почти сигурно, че това нещо е направено когато са правили програматора и са слагали фърмуера. Така , че единственото което можеш да направиш е да видиш твоята графика как е и след това да си видиш програмиращото напрежение дали отговаря на истината.
За целта закачаш уреда (черната сонда към маса, а червената на 4-ти крак на зеления цокъл). Естествено не трябва да има чип на цокъла (за всеки случай :-) ).
Сега връзваш програматора към компа и пускаш неговата апликация. Отиваш на Options след това на Calibration / Test. щтракаш с мишката на  Vpp On. След това с мишката на едно от четерите напрежения 10V , 11V , 12V , 13V . При натискане на бутона на напрежението на уреда ти трябва да се изпише съответното напрежение (или приблизително толкова). Ако всичко е ОК щракаш с мишката на Vpp Off и си готов.
Графиките си можеш да провериш от бутона graphic под бутоните с напреженията.
Дано ти помогнах!

22
За всичко... / Помощ за избор
« -: Септември 02, 2009, 03:08:25 pm »
Не виждам какво и е специалното за печатни платки! Това си е обикновен минидрил. За печатни платки трябва да имаш стойка към дрелката, иначе няма да можеш да дупчиш под прав ъгъл и ще разкривиш дупките от другата страна на платката.

23
Общ форум / Проблем с усилвател.
« -: Юли 24, 2009, 02:56:54 pm »
:-) Мдаааа... доста архивен. От тук аз виждам един вероятен проблем за това което ти се появява като брум. Пробвал ли си да напръскаш трите избирача (многоконтактните) с почистващ спрей за контакти. С течение на времето контактите им се зацапват и не правят хубав контакт.
Майстора като му минат 200 апарата нали се сещаш, че като го види и като го чуе веднага може да ти каже от къде е проблема. Така че за бързото намиране на проблема си трябва многоо бачкане.

24
Общ форум / Проблем с усилвател.
« -: Юли 23, 2009, 10:08:44 pm »
:-) Това че ще тренираш на този усилвател е друга работа. Дай да започнем отначало. Нещо се губи. Трябва да опишеш абсолютно точно шума. Взимаш стерео жака (това е вид куплунг) който си вкарал в звуковата платка на компа. Изкарваш го от там. Хващаш една отверка за металния край и с върха и докосваш и трите отсека на жака (направен е от три метални части ) подред. Първо най-предния.. след това средния и най-накрая вътрешния. Целта е електричеството което се индуцира в тебе от околните електроуреди да го предадеш на усилвателя. На най предния трябва да се чува единият канал.. на средния - другия и на най вътрешния (най-голям по площ) не трябва да чуваш нищо...там е маса. това същото го пробваш като извадиш куплунга и от към усилвателя. Изваждаш кабела от към усилватела и пробваш по същия начин с тънка отверка да докоснеш металните контакти един по един. Брумът при докосване трябва да е с 50 херца. това не знам как ще го измериш. Аз лично мога да го разпозная защото съм го чувал много пъти. Интересува ме дали този шум е същия като проблемния..
Малеее заболяха ме ръцете да пиша.
Може ли да си дадеш скайпа на лични и да се чуем. Така с писане няма да стане.

25
Механика / задвижване
« -: Юли 23, 2009, 05:44:08 pm »
Става...пробвал съм, но трябва да се изработи плата (материала) който служи да насочва въздуха надолу ,много прецизно и да е много гъвкъв. Вентилаторите харчат доста и не знам дали има смисъл да се прави, ако ще работи няколко минути преди да се изтощят батериите.

26
Общ форум / Проблем с усилвател.
« -: Юли 23, 2009, 05:21:37 pm »
Измерване на кондензатори може да стане само ако уреда има такава възможност. Дори и да има, обаче, най-вероятно ще може да мери до 10-тина uF. Кондензаторите дори и да ги измериш ,ще покажат че са ОК. Тези кондензатори, които са за филтриране на захранването могат да се проследят дали работят само на влкючен усилвател и с осцилоскоп. Елементи се мерят като ги отпоиш от платката. Възможно е да ги мериш и на платката, но трябва да имаш схема и доста опит.
В усилвателя може да има много различни резистори и кондензатори (както и транзистори.... :-) ) с най-различни стойности. Това си зависи от схемата (която ти нямаш).
За "късо" почти не може да се говори. Може да се каже "изгорял елемент".
За новак като теб е задължително усилвателя да не е включен към мрежата :-) , когато измерваш елементите по платката. Включва се към мрежата когато трябва да измериш основни напрежения по платката, но за целта трябва да имаш схема.
Схема може да се свали от самата платка, но трябва да имаш опит.
Понеже гледам, че се забатачваш още повече, не е ли по-лесно да кажеш от кой град си и да привлечеш някой съфорумец да ти помогне?
И за да приключа вече, мога да ти предложа да снимаш платката отгоре и отдолу качествено и с висока резолюция. По този начин имаш вариант (макар и не много голям процент), някой такъв като мене, който си няма работа... (майтапя се :-) ) да се наеме да ти свали схемата на усилвателя. Аз ти търсих схема, но уви така и не намерих дори и нещо близо до твоя модел.

27
Общ форум / Проблем с усилвател.
« -: Юли 20, 2009, 09:35:26 am »
За нагряването, много зависи на какъв товар си го карал. Ако си съобразил колоните да са със същата мощност и съпротивление каквито са спецификациите на усилвателя, значи и производителя би трябвало да си е изчислил топлината която се отделя. Тогава не би трябвало да има проблем. Ще чакам да кажеш резултатите от припояването на платката :-)

28
Общ форум / Проблем с усилвател.
« -: Юли 17, 2009, 01:24:39 pm »
Значи смело отваряш и внимателно оглеждаш платката за студени спойки (Леко разклащаш елементите и гледаш спойките отдолу). Ако няма такива, сменяш всички кондензатори. За това време си е хубаво да ги смениш всичките с нови. Пробвал ли си докато бучи да чукнеш по кутията на усилвателя, да го разклатиш или да го разтресеш здраво? Това също може да те насочи към студени спойки. Ще се помъча да намеря схема, но е малко вероятно.

29
Общ форум / Проблем с усилвател.
« -: Юли 16, 2009, 10:26:14 am »
Понеже не мога да намеря снимка на усилвателя ти на задния панел, може би е хубаво да направиш една и да покажеш на кой вход пускаш PC-то. Аналогов ли е сигнала през кабела? пробвал ли си на друг вход (ако има)? До колкото разбирам си пускал на този вход други "източници" и пак прави същия проблем. Има ли вариант при който работи този усилвател без проблем (тунер има ли)?

30
Ако сте привържаник на лазерния метод, най добре се получава прехвърлянето на тонера на печатната платка с гланцирана хартия от етикети и с печка от лазерен принтер. Ако имате лазерен принтер за изхвърляне, вземете му печката. Няма да съжалявате! Ако не забравя да снимам утре последната си платка, ще ви я покажа. Още нещо важно което открих след многото четене и проби: след прехвърлянето на платката , се получават леки повдигания на тонера тук-там от отлепването на хартията и позволява подяждане на пътечката(на око не се виждат). Затова вече винаги процедирам така: загрявам ютията, обръщам я обратно и поставям платката на нея за няколко минути(тонера отгоре). Това позволява тонера пак да се разтопи и да прилепне там където се е отлепил.

Ето и снимка:

Страници: 1 [2] 3