Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - dzwer

Страници: [1] 2
2
Ардуино (Arduino) / Arduino mega adk волтметър
« -: Март 26, 2013, 07:47:54 pm »
По-скоро това:

Така на всеки аналогов вход на контролера импеданса на източника е около 5к.
Най-долната клетка ще се разрежда с най-голям ток - около 2,4мА, а най-горната клетка с най-малък ток - около 0,8мА.
За кондерите можеш да експериментираш със стойностите - от 10 до 100 нанофарада керамични.

3
Ардуино (Arduino) / Arduino mega adk волтметър
« -: Февруари 21, 2013, 02:18:35 pm »
Къде се получава разлика - като мериш общото напрежение на трите клетки или при замерването на първата клетка?
Ако е при втората и третата клетка на батерията, ще трябва да ползваш по-нискоомни резистори - например намали им съпротивленията наполовина.
Ако е още при първата клетка, където нямаш делител, то тогава си въведи някакъв корекционен коефициент и експериментално го определи колко да е точно, т.е. Измерена стойност * Корекция = Реална стойност. Един вид софтуерно калибриране...

4
Ардуино (Arduino) / Arduino mega adk волтметър
« -: Февруари 04, 2013, 07:16:46 am »
Това с кондензаторчетата е много добра идея.
Ще компенсират пиковете когато сработва семпъл-анд-холд системата и наистина ще подобри точността на измерването.
В случая, когато се мери постоянно напрежение ще са много полезни!

5
Ардуино (Arduino) / Arduino mega adk волтметър
« -: Февруари 01, 2013, 02:45:21 pm »
За първата клетка с най-малкото съпротивление реално ще ти харчи най-малко ток, защото еквивалентното съпротивление се явява цялото входно на АЦП-то.
Сумарната консумация на конкретната схема при напълно заредена батерия ще е около 1мА(един мили ампер), което мисля е нищожно, спрямо другите консуматори от батерията...

6
Ардуино (Arduino) / Arduino mega adk волтметър
« -: Февруари 01, 2013, 01:32:49 pm »
АЦП-тата могат да мерят от 0 до 5 волта, когато ползваш 5 волта за референтно напрежение.
Всяка клетка ти е под 5 волта в напълно заредено състояние и над 2 волта в разредено(точните стойности ще трябва да си ги провериш за съответния тип батерия).
Точността на измерване на АЦП-тата е  най-висока в последната една трета от обхвата, т.е. над 2/3 от референтното напрежение.
Най-долното АЦП получава директно напрежението на първата клетка, което не надвишава 5 волта, за това е вързано само през резистор за защита за всеки случай..
За втората и третата клетка напреженията са вече два или три пъти по-високи спрямо първата клетка(сумират се) и за това се налага чрез резисторни делители да се намаля напрежението, за да не надвишава 5 волта на всеки АЦП вход. Иначе ще изгориш микроконтролера!
За това ти казах - седни прочети малко основи на електротехниката - закона на Ом, основни неща като паралелно и последователно свързване на резистори, кондензатори и индуктивности, основи на импулсната схемотехника за преходните процеси при RC звената(най-често срещаните неща при микроконтролерите и имбедид системите).

7
Ардуино (Arduino) / Arduino mega adk волтметър
« -: Януари 31, 2013, 06:35:53 pm »
Батерията е от три клетки последователно!
Схемата на всеки аналогов вход ще ти дава горе долу едно и също напрежение, ако клетките са с еднакво напрежение.
Ain_1, Ain_2 и Ain_3 са произволни аналогови входове на ардуиното.
http://s17.postimage.org/fldc0odyn/cell_volt.png
Ти си определяш кои точно аналогови входове ще ползваш и съответно да си коригираш кода на програмата.
Референтното напрежение за АЦП-тата трябва да е 5 волта! Ако искаш да ползваш някое от вътрешните на 1,1 и на 2,56 волта - кажи, за да ти коригирам схемата!
Изтегли си програмката LTSpice IV от тук:
http://www.linear.com/designtools/software/
Страшно много ще ти помогне за елементарни симулацийки!
Иначе по-горе ти дадох линкове с калкулатори за резисторни делители, потърси си и други, ако нещо не ти харесват, просто бяха в първите резултати, когато ги търсих.
А най-добре почети основи на електрониката, ако не си учил :)

8
Ардуино (Arduino) / Arduino mega adk волтметър
« -: Януари 30, 2013, 05:54:21 pm »
http://www.raltron.com/cust/tools/voltage_divider.asp
http://www.random-science-tools.com/electronics/divider.htm
Големината на резисторите се съобразява с това колко искаш да е разрядния ток и с входното съпротивление на микроконтролера.
Дай точната схема на свързване на клетките и напрежението на всяка от тях и ще ти дам конкретното свързване, ако не можеш да се справиш.

9
Ардуино (Arduino) / С какво да започна?
« -: Ноември 30, 2012, 09:51:05 pm »
eBay.com, DX.com, други знайни и незнайни сайтове предлагащи китайски стоки :)
Виж кой е с повече входове-изходи, иначе принципа на програмиране е един и същ. А и като изчислителна мощ са едни и същи, ако работят на една и съща честота - с едно и също ядро са.

10
Версията на софтуера е 1.0.1 - мисля най-новата от сайта.
Версията на буутлоудъра не знам :)
Един приятел ми го качва и май го изрови от папките на самата програма, т.е. пак от тая версия 1.0.1.
За ресет-а - натискам бутона ъплоуд чакам 1-2 секунди, задържам го за около една секунда(да се разреди кондера) и го пускам.
Обикновено първо компилирам за да видя за грешки и тогава ъплоудвам.
Ето така ми е ресет-а:

Контролера не гледай че е друг - просто тоя хванах за да начертая схемата.
А резисторите последователно на Rx и Tx не съм ги слагал въобще. За сега тия два пина ги ползвам единствено и само за качване на скечовете през USB->TTL конвертора.

11
Електролитите не пречат, само да не си им объркал поляритета.
Вече и аз съм с бредборд и на него за ресет-а сложих 10к резистор и 1 микрофарад кондензатор. На платката бях сложил 4,7к резистор и 10 микрофарада кондензатор. И на двете от 10 флашвания 1 да не е успешно, ако съм избързал с ресета.
Ето го прехвърлено на бредборда и с подсветка на дисплея:

На екрана се вижда проста програмка, която брои времето от както е стартиран контролера и го форматира във вид ден:час:минути:секунди.

12
Сложи си бутон за ресет.
Резистор 5-10 килоома м/у ресета и +5 волта, кондензатор 10 микрофарада м/у ресета и маса, ключа за ресет м/у ресета и маса.
Първо компилираш скеча за да видиш че е ок, после натискаш бутона за качване и цъкаш ресет-а.
При мен така работи безотказно :)
Махни тия електролити около МАХ232 чипа - вземи си 1 микро керамични от жълтите.

13
Ето го моето DIY Ардуино Уно :)

Дисплея е Powertip PC2002M, конвертора USB->TTL е от най-евтините от иБей с чип PL2303.

14
http://www.ebay.com/itm/DK-duino-Atmega328p-20PU-IO-Expansion-board-USB-cable-UNO-R3-arduino-compatible-/181015661099?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a255fca2b

Идва си с УСБ кабел, по-евтините варианти са без кабел, а разликата е под 50 цента...
Като пари идва към 25лв.
По-евтино готово решение няма.
Иначе можеш да си купиш чип АТМега328П от Футурел например за 8лв., трябва да му налееш с програматор буутлоудър и после с някакъв преобразувател УСБ-ТТЛ да си качваш скечовете... И на универсална платка да си поиш елементи, ако нямаш бредборд за прототипиране.
Препоръчвам ти готовото решение :)

15
Ардуино (Arduino) / Всичко за Арудино
« -: Октомври 12, 2012, 01:06:54 pm »
Да, може.
Колегата горе не те е разбрал докрай.
Реално си наливаш софтуера и контролера си работи сам.

Страници: [1] 2