Е,от върл привърженик,до абсолютно отрицание. :shock:
Интегралната схема L293D си има своето място в любителската електроника.И не само там.Има ,както всичко друго на тоя свят и положителни и отрицателни страни.
Спада върху схемата не е толкова страшен.При по-високи напрежения може почти да се пренебрегне.Всъщност това и е май единствения минус,че при ниски захранващи напрежения трябва да се съобразим със спада върху нея.
Но има много плюсове.
1.Готов драйвер.Взимаш и монтираш.В рамките на няколко минути пускаш двигателчето и си тестваш идеята.
2.Няма нужда от външни елементи .
3.Има вградени диоди.
4.Може да се управлява директно от контролера.
5.Идеална е за стъпкови двигатели.
6.Подържа до 24 волта захранване на двигателя.
Така,че всичко това е предимство и я прави предпочитана за любителски изпълнения.
С транзистори пада няма да е по-малък.При напълно отпушен транзистор(силициев)пада е около 0.7-0.8 волта.Ако си разгледал добре спецификацията на L293D,ще видиш ,че при нея Н моста е изпълнен именно с дарлингтон транзистори .
sv_shady е прав .В последните години се използват MOSFET транзистори.Въпроса е ,че не всеки може от първия си опит да ги запои ,а ми се струва,че ще са доста по-скъпи от L293D.
Така,че това си е една напълно добра схема