Полезно > CNC и други машини

Малка CNC машина - проект

<< < (3/3)

nunep:
Здравей,

гледах снимките на шпиндела, но не разбрах кое точно държи вала на шпиндела да не се 'изпързаля' и да падне през лагерите надолу?

Иначе за съединител съм виждал в нета да използват парче маркуч. Ще работи и в двете посоки. Проблема е че двата присъединителни диаметъра трябва да са еднакви.

Поздрави!

yasko:
Здравей,

Между двата лагера има и набито метално тяло, което  застопорява вала и осигурява необходимата дистанция между лагерите. Може да се види на тази снимка.
Оригиналния вал беше с диаметър 16 mm и се наложи краищата да се струговат и шлайфат до 15mm за да може да се монтира лагер тип 6302.  Полученото стъпало бе твърде  малко (0.5mm) и се наложи да се добави допълнителното тяло.
Всъщност лагеруването на шпинделния вал е прецизна задача и има още какво да се желае по текущото изпълнение.
Една от грешките в конструкцията бе, че и двата лагера бяха фиксирани двустранно по осите. В момента долния лагер е фиксиран двустранно, а горния едностранно и с помощта на горната капачка се обира луфта на лагерите. Планирал съм някои подобрения в бъдеще:
1.  Използване на истински шпинделни лагери с ъглов контакт. Сегашните лагери са стандартен тип и постигат 10000-12000rpm. Целта ми е 25000 - 30000 rpm. Намерих достъпни китайски шпинделни лагери 7002C/P4, които са със вътрешен диаметър 15mm, но външния е 32mm и няма да паснат директно на сегашно външно тяло.



Идеалния вариант е да се промени  конструкцията и на мястото на всеки от лагерите да се се ползват по два лагера работещи в тандем, както е на истинските шпиндели.

2. Смяна мотора - сегашния мотор достига максимум 15000rpm при 24V
3. Баланс на работния вал - без това  няма как да се постигнат желаните обороти.
Разбира се остава варианта да си взема готов шпиндел, но моделите които постигат 20-25000rpm са на 220V и изискват използването на инвертор за управление на оборотите.

yasko:
Малко ъпдейт по проекта:
Пуснах в действие полиамидната гайка тип направи си сам за която писах по-горе. В момента я ползвам на Z оста:



На тази ос винта е запазен и гайката работи добре. На практика няма луфт и се движи безшумно.
С  X&Y осите, обаче положението се оказа зле. Първо нямаше съосност между линейните направляващи и задвижващия винт,  което водеше до заклинване на гайката.
Наложи се да ползвам по-малък опорен лагер (698RS) и допълнително легло за него с което да компенсирам несъосността:

 

Другия проблем e че и вината и гайката са износени и имаше луфт.  Тук реших да ползвам компенсация с пружина, както беше писал Spp по-горе.
За моя размер винт (14x2mm) не успях да намеря готови и комплекти и се наложи да импровизирам. Разрязах гайката и с помощта на малки щифтове (3mm) и пружини направих следната конструкция:



И новата гайка монтирана на вината:



С тази конструкция успях да компенсирам луфта и благодарение на по малкия размер увеличих работния хода на X&Y осите до 115 mm.
Предстои да тествам как ще работи в реални условия и натоварване.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия