Автор Тема: редуктор за лодка  (Прочетена 6002 пъти)

sandman1260

  • Новодошъл
  • *****
  • Публикации: 4
    • Профил
редуктор за лодка
« -: Август 24, 2011, 07:38:22 pm »
здравейте. въпросът ми не е свързан с роботика, но се надявам да помогнете :sos:

наскоро направих ето това:
http://www.youtube.com/watch?v=0Ej2mfnai0s
но механичната част нещо не ми харесва. когато бяха нови частите имаше големи луфтове и прескачания а сега е още по зле, все пак количката, от която са взети частите е в порядъка на 20тина лева.

с какво да я подобрим, за да не се разпадне  :?:
модефицирано серво или готов редуктор е по добре да се използва за задвижване? как ще е по добре - задвижното колело направо на редуктора или на отделна ос със малки лагери, все пак мисля, че натоварването му не е много малко? гледах редукторите във роботев, но ми е трудно да избера някой, който да ми свърши работа.

zoro1

  • Global Moderator
  • *****
  • Публикации: 610
    • Профил
    • http://www.zoro1.com
редуктор за лодка
« Отговор #1 -: Август 25, 2011, 09:39:10 am »
Пробвай директно ,без редуктори,трябва да стане.


...Великите нации  се държат като гангстери,а малките като проститутки...
И.Несторов
Skype:Zorro1430

Dimitar Kurtev

  • Вече знае какво е робот!
  • *****
  • Публикации: 62
    • Профил
редуктор за лодка
« Отговор #2 -: Август 25, 2011, 11:21:01 am »
sandman1260 лодката е много яка!! В случая мисля, че ти трябват мотори с редуктори тъй като диаметъра на витлото е доста голям и е успореден на посоката на движение(ако мога така да се изразя). Силите, които деистват на мотора сигурно ще са прекалено големи за моторче без редуктор и ще го тормозят. Не мога да препоръчам точен модел, защото нямам досег с подобни мотори.

zen

  • Бил знаел какво е Мехатроника!
  • *****
  • Публикации: 121
    • Профил
редуктор за лодка
« Отговор #3 -: Август 25, 2011, 12:49:24 pm »
Също така трябва да помислиш и за оборотите. Понякога по-бързо въртене не значи по-бързо плаване на лодката. Без редуктор скоростта на въртене на колелото ще е много голяма, трудно ще загребва вода, защото повече ще плиска и ще върви по-бавно

sandman1260

  • Новодошъл
  • *****
  • Публикации: 4
    • Профил
редуктор за лодка
« Отговор #4 -: Август 25, 2011, 06:02:07 pm »
aко преброя броя на зъбите на редуктора, предполагам ще може да се сметне предавателното отношение и от там дали казусът ще се разреши. витлата са от лъжици за сладолед, после ще измеря и диаметъра. принципно си мисля, че ако се въртят по бавно, може да се движи даже по добре


мерси Dimitar Kurtev

tsenkov

  • Робо-Новак
  • *****
  • Публикации: 13
    • Профил
    • http://ci-bg.com
корабче
« Отговор #5 -: Септември 02, 2011, 08:06:47 pm »
браво. много добре измислено и още по хитроумно изпълнено.завиждам на базата която имате сега за да експериментирате.аз на времето минах през гумените двигатели и върха бе издялана дъска с електромотор и батерия. след това излязоха по приятни занимания.сега ако може бих ти дал няколко съвета: 1 преброи зъбите на зъбните колела.определи предавателното отношение и си направи ремъчна предавка.ролки,ремъци от стари магнетофони и касетофони-дал бог.2този вид движители е с нмого нисък КПД,поради това че когато едната лопата загребва срещуположната отгребва и се получава частично уравновесяване на резултантната сила. Правени са опити с лопати с изменяема стъпка/в смисъл излизащата от водата застава така че да не създава противодеиствие, но без особен ефект/.чел съм за подобно нещо в сп.Моделист конструктор преди1990г.наи-лесно-опитаи с по 5лопати .би трябвало да тръгне малко по бързо.3.удържането на праволинеиния ход е доста трудно поради разликите в греблата и задвижващите ги двигатели.  4. ако мислиш да продължаваш с екпериментите си направи една по голяма лодка  така че да имаш място за всичко и постоянномясто за оста на перките а не за всеки екперимент нова лодка.мисля че вече   те отегчих затова спирам.ако ти трябват съвети -пиши